Żydówka

2021-02-02

Jak, dlaczego i / lub w jaki sposób identyfikuję się jako Żydówka?
(Związki z judaizmem mogą przybierać różne formy)
Elke Weiss, Dyplom z judaistyki, feministka, syjonistka, naukowiec
11 stycznia 2021

Jak ja się identyfikuję jako Żydówka?
• Jestem etniczna Żydówką, która nie praktykuje żadnej religii. Moje pochodzenie, o ile potrafię to prześledzić, jest żydowskie.
• Znacznie bardziej identyfikuję się jako Izraelka i syjonista. Gdybym miała wybierać między byciem Izraelka a byciem Żydówką, wybieram zawsze Izrael.
Dlaczego identyfikuję się jako Żydówka?
• Tak zostałam wychowana. Gdybym została adoptowana po urodzeniu w rodzinie Shinto, byłbym Shinto.
• To moja historia i moje pochodzenie etniczne.
• W tej rzeczy nie mam wyboru. Gdybym taki wybór miała, nie identyfikowałbym się jako Żydówka, ale jestem przekonana, że należy się przyznawać za kogo jestem uznawana przez większość świata i być z tego dumnym. Gdybym jednak na bat micwie mogła wybrać bycie Żydem, 10000% wybrałbym bez wahania bycie Gojem.
• Mam nadzieję, że któregoś dnia nie będą istniały żadne religie, ale dopóki istnieją, czuję wrodzoną lojalność wobec judaizmu.
W jaki sposób identyfikuję się jako Żydówka?
• Moje powiązanie z moją historią jest bardzo silne i bardzo lubię studiować kulturę i historię Żydów
• Jestem za pomaganiem mojej świeckiej społeczności żydowskiej i jestem zaangażowana w grupy charytatywne.
• Jestem zdecydowaną zwolenniczką państwa Izrael i czuję wrodzoną lojalność wobec narodu żydowskiego.

Polskie tłumaczenie Alex Wieseltier

https://www.quora.com/How-why-and-or-in-what-way-s-do-you-identify-as-Jewish-connections-to-Judaism-take-many-forms  

Alex Wieseltier - Uredte tanker
Alle rettigheder forbeholdes 2019
Drevet af Webnode Cookies
Lav din egen hjemmeside gratis! Dette websted blev lavet med Webnode. Opret dit eget gratis i dag! Kom i gang