NA ILE JESTEŚ ŻYDEM? (21)

2023-07-23

NA ILE JESTEŚ ŻYDEM? (21)
Anonimowy

To zależy, kogo się zapytasz. Przeszedłem na judaizm w celu zawarcia małżeństwa. Na dodatek z ortodoksyjną rabinką. I nie było w tym żadnej szczerości, ani żadnego zamiaru praktykowania tej religii.
(Przepraszam. To nie jest coś, z czego jestem dumny. Było mi bardzo źle z tego powodu, ale kochałem moją żonę ponad wszystko.)
Więc…. Co do odpowiedzi na pytanie…
Znakomita większość wszystkich reformowanych rabinów prawdopodobnie powiedziałoby, że jestem tym, kim jestem.
Większość konserwatywnych rabinów prawdopodobnie twierdziłoby, że jestem Żydem i powinienem się wstydzić swojego zachowania.
Połowa ortodoksyjnych rabinów powiedziałaby z pewnością, że mimo mojej nieuczciwości jestem Żydem i lepiej, żebym przestrzegał wszystkich sakramentów, bo inaczej kalam swoją duszę. Druga ich połowa wyklęłaby mnie i NIE traktowałaby mnie jako Żyda. I pewnie myślała, że powinienem bym zostać wychłostany.
Co na to moja żona? Czasami mówi, że jestem Żydem, czasami nazywa mnie chrześcijaninem, a czasami nie chce w ogóle o tym myśleć.
A co na to ja sam? Ja mówię, że jestem dzieckiem Boga.

Polskie tłumaczenie Alex Wieseltier

https://www.quora.com/How-Jewish-are-you 

Alex Wieseltier - Uredte tanker
Alle rettigheder forbeholdes 2019
Drevet af Webnode Cookies
Lav din egen hjemmeside gratis! Dette websted blev lavet med Webnode. Opret dit eget gratis i dag! Kom i gang