NA ILE JESTEŚ ŻYDEM? (15)

2023-05-19

NA ILE JESTEŚ ŻYDEM? (15)
Henryk Mercado

Dla Żydów jestem Gojem, ale dla Gojów jestem Żydem.
Jak mogę to wyjaśnić? Bardzo prosto:
Mam sefardyjskie pochodzenie (i trochę aszkenazi), cały czas praktykuję często micwy (z serca), żywię wielką i bezwarunkową miłość do Izraela, ale moje żydowskie więzi są od strony ojcowskiej.
Czy noszę jarmułkę?: Czasami i gdy odwiedzam Synagogę.
Czy recytuję Szema?: Tak.
Czy przestrzegam szabatu?: Tak.
Czy całkowicie przestrzegam prawa? : Nie zawsze mi się nie udaje.
Moje nawyki żywieniowe?: Koszerne.
Czy obchodzę Chanukę?: Tak, wyzwolenie i ponowne wprowadzenie czystej adoracji יהרה.
Czy Żydzi uważają mnie za Żyda? Wcale nie. Ale nigdy nie byłem lżony, poniżany przez Żydów moralnie, psychicznie lub fizycznie. Za to czułem ich życzliwość i gościnność.
Nie przeszkadza mi to, że nie jestem uważany za Żyda, bo to, co jest w moim sercu, czyni mnie prawdziwym Żydem.
Mój związek z Bogiem, moje zachowanie jako istoty ludzkiej i wszystkie inne czynniki sprawiają, że jestem "Żydem w sercu", antynazistą i bojownikiem przeciwko antysemityzmowi w jakiejkolwiek formie. Także miłośnikiem Izraela i obrońca prawa Izraela do istnienia i wiecznego istnienia całego narodu żydowskiego.
Dlatego jestem Gojem dla jednych, a Żydem dla innych.

Polskie tłumaczenie Alex Wieseltier

https://www.quora.com/How-Jewish-are-you  

Alex Wieseltier - Uredte tanker
Alle rettigheder forbeholdes 2019
Drevet af Webnode Cookies
Lav din egen hjemmeside gratis! Dette websted blev lavet med Webnode. Opret dit eget gratis i dag! Kom i gang