MOJA ŻYDOWSKA MATKA

2021-10-11

MOJA ŻYDOWSKA MATKA
Czego moja żydowska matka mnie nauczyła...

Moja mama nauczyła mnie DOCENIAĆ DOBRZE WYKONANĄ PRACĘ. "Jeśli macie zamiar się pozabijać, to zróbcie to na zewnątrz. Właśnie skończyłam sprzątać".
Moja mama nauczyła mnie RELIGII. "Lepiej módl się, żeby to wyszło z dywanu".
Moja mama nauczyła mnie PODRÓŻY W CZASIE. "Jeśli się nie wyprostujesz, to cię tak palnę, że wylądujesz w środku przyszłego tygodnia!"
Moja mama nauczyła mnie LOGIKI. "Dlatego, że tak powiedziałam."
Moja mama nauczyła mnie WIĘCEJ LOGIKI. "Jeśli spadniesz z tej huśtawki i skręcisz kark, to nie wezmę cię ze mną do sklepu".
Moja mama nauczyła mnie DALEKOWZROCZNOŚCI. "Upewnij się, że nosisz czystą bieliznę, bo a nuż będziesz zamieszany w wypadek na ulicy".
Moja mama nauczyła mnie IRONII. "Płacz dalej, to dam ci zaraz powód do płaczu".
Moja mama nauczyła mnie znajomości praw OSMOZY. "Zamknij usta i jedz kolację".
Moja mama nauczyła mnie o WYKRZYWIANIU. "Popatrz na ten brud na twoim karku!"
Moja mama nauczyła mnie CIERPLIWOŚCI. "Będziesz tu siedział, aż cały ten szpinak zniknie".
Moja mama nauczyła mnie o POGODZIE. "Ten twój pokój wygląda, jakby przeszedł przez niego huragan".
Moja mama nauczyła mnie o HIPOKRYZJI. "Jeśli ci powiedziałam raz, to powiedziałem ci to już milion razy. Nie przesadzaj!"
Moja mama nauczyła mnie CYKLU ŻYCIA. "Ja cię wydawałam na ten świat i ja cię mogę z niego usunąć".
Moja mama nauczyła mnie MODYFIKACJI ZACHOWANIA. "Przestań zachowywać się jak twój ojciec!"
Moja mama nauczyła mnie o ZAZDROŚCI. "Na tym świecie są miliony mniej szczęśliwych dzieci, które nie mają tak wspaniałych rodziców jak ty".
Moja mama nauczyła mnie PRZEWIDYWANIA. "Tylko poczekaj, aż wrócimy do domu".
Moja mama nauczyła mnie OTRZYMYWANIA. "Dostaniesz to, kiedy będziemy w domu!"
Moja mama nauczyła mnie MEDYCYNY. "Jeśli nie przestaniesz przewracać oczami, to one tak zostaną".
Moja mama nauczyła mnie POZAZMYSŁOWEJ PERCEPCJI. "Włóż sweter; czy myślisz, że nie wiem, kiedy jest ci zimno?"
Moja mama nauczyła mnie HUMORU. "Kiedy ta kosiarka odetnie ci palce u nóg, nie masz po co do mnie przychodzić".
Moja mama nauczyła mnie JAK ZOSTAĆ DOROSŁYM. "Jeśli nie zjesz swoich warzyw, nigdy nie wydoroślejesz".
Moja mama nauczyła mnie GENETYKI. "Jesteś taki sam jak twój ojciec."
Moja mama nauczyła mnie o moim POCHODZENIU. "Zamknij za sobą te drzwi. Myślisz, że się urodziłeś w stodole?"
Moja mama nauczyła mnie MĄDROŚCI. "Zrozumiesz kiedy będziesz w moim wieku".
Moja mama nauczyła mnie o SPRAWIEDLIWOŚCI. "Pewnego dnia ty też będziesz miał dzieci i mam nadzieję, że będą takie jak ty!"

Alex Wieseltier - Uredte tanker
Alle rettigheder forbeholdes 2019
Drevet af Webnode Cookies
Lav din egen hjemmeside gratis! Dette websted blev lavet med Webnode. Opret dit eget gratis i dag! Kom i gang