Jak Ja Cię kocham

2021-10-04

Jak Ja Cię kocham — Elizabeth Barrett Browning

Jak ja Cię kocham? Niech policzę pomaleńku.
Kocham cię do głębi, wszerz, do góry i wspak,
Moja dusza sięga, gdy uczucie znika z oczu tak
Do końca istnienia, do doskonałego wdzięku.

Kocham Cię do kresu jak dnia każdego
Najcichszą potrzebę, i w słońcu i w świecach migotliwości.
Kocham cię prosto, jak ludzie dążą do dobrości.
Kocham cię tak czysto, jak ci, co do chwały nie biegą.

Kocham Cię z pasją co nieukojona
W dawnych smutkach moich, z mą dziecinną wiarą.
Miłością, co wydała mi się dawno utracona
Gusłami straconymi, mojego oddechu parą
Radością i łzami życia całego; i jeśli Bóg dokona,
I po śmierci otoczę Cię miłości bezmiarą .

....................................................................

How Do I Love Thee - Elizabeth Barrett Browning

How do I love thee? Let me count the ways.
I love thee to the depth and breadth and height
My soul can reach, when feeling out of sight
For the ends of being and ideal grace.

I love thee to the level of every day's
Most quiet need, by sun and candle-light.
I love thee freely, as men strive for right.
I love thee purely, as they turn from praise.

I love thee with the passion put to use
In my old griefs, and with my childhood's faith.
I love thee with a love I seemed to lose
With my lost saints. I love thee with the breath
Smiles, tears, of all my life; and, if God choose ,
I shall but love thee better after death.

Alex Wieseltier - Uredte tanker
Alle rettigheder forbeholdes 2019
Drevet af Webnode Cookies
Lav din egen hjemmeside gratis! Dette websted blev lavet med Webnode. Opret dit eget gratis i dag! Kom i gang