Ekstremalne niedopasowianie?

2023-07-14

EKSTREMALNE NIEDOPASOWANIE?
Larry Burdett

Dziś rano siedziałem w poczekalni u lekarza, kiedy weszła do niej skromnie ubrana młoda kobieta ubrana w brązowy szajtł i pończochy, a za nią starsza blondynka w bluzce bez rękawów.
Religijna kobieta usiadła po drugiej stronie pokoju, a ja przesunąłem się i zaproponowałem świeckiej kobiecie, aby usiadła obok mnie. Ale ona zignorowała moją propozycję i usiadła tuż obok religijnej kobiety. Kobiety uśmiechnęły się do siebie i słyszałem, jak młodsza kobieta prosi starszą o radę w jakiejś sprawie.
Zacząłem się zastanawiać. To niemożliwe, żeby były razem. Wyglądały jak dwa przeciwieństwa. Bnei Brak kontra Północny Tel Awiw. Mir Yeshiva kontra Uniwersytet Hebrajski. Reforma sądownictwa kontra spalanie opon na autostradzie Ayalon.
Ale kiedy przyjrzałem się bliżej, zobaczyłem, że poza kolorem włosów twarze tych kobiet były dokładnie takie same.
Wydawało się, że łączy ich wspólna ciepła wieź. I nie mogłem wykryć między nimi jakiekolwiek kontrowersji.
To jest ważne zwłaszcza teraz. Z tak wysokimi spięciami między prawicą a lewicą, między religijnymi a świeckimi. Szczególnie podczas tych 3 tygodni poprzedzających Tisz beAw, gdzie nieuzasadniona nienawiść doprowadziła do zniszczenia obu Świątyń.
Jedynym sposobem na unikniecie tego zniszczenia, jak nas uczono, jest bezwarunkowa miłość między Żydami.
Jak ta matka i córka, które wydają się być różne pod każdym względem i prawdopodobnie mają różne poglądy, co do religii, polityki, edukacji i wielu innych.
Ale spojrzysz na nich dokładniej, to nie będziesz mógł przegapić faktu, że pomimo tych różnic ich twarze są jednakowe. Tak bliskie siebie, jak tylko możliwe. To jedna rodzina. I nie to tylko ich. To dotyczy również nas. Nas wszystkich.

Polskie tłumaczenie Alex Wieseltier

Alex Wieseltier - Uredte tanker
Alle rettigheder forbeholdes 2019
Drevet af Webnode Cookies
Lav din egen hjemmeside gratis! Dette websted blev lavet med Webnode. Opret dit eget gratis i dag! Kom i gang