SEN WE ŚNIE

2022-01-05

SEN WE ŚNIE - Edgar Allan Poe

Całując w czoło Ciebie, niebogę,
Gdy bez Ciebie ruszyć muszę w drogę,
Tylko tyle wyznać Ci mogę.
Nie mylisz się, jeśliś uznała,
Że dni moje były niby senna mara.
A jeśli nadzieja odleciała już
W noc ciemną lub w poranka róż,
Jak zwid ułudny lub coś, co nie było,
Czy to znaczy, że mniej tego ubyło?
Wszystko, co widzimy, lub co nam się zdaje,
To tylko sen we śnie i snem pozostaje.

Samotny stoję ja tutaj na brzegu
W ryku fal, co w ciągłym są biegu.
I trzymam w dłoni, niby jak w potrzasku,
Pozostałe jeszcze złote ziarna piasku.
Jak mało ich! I ciągle spływają
Poprzez moje palce w czeluść opadają.
Płaczę, lecz one mego płaczu nie znają.
O Boże, Czy mógłbym pochwycić
Je wszystkie, tak jak kłębek nici?
O Boże, Jak mam je ratować,
Choć jedno od fali okrutnej zachować?
Czy wszystko, co widzimy, lub co nam się wydaje
Jest tylko snem we śnie i snem pozostaje?

........................................................................

A Dream within a Dream - Edgar Allan Poe

Take this kiss upon the brow!
And, in parting from you now,
Thus much let me avow--
You are not wrong, who deem
That my days have been a dream;
Yet if hope has flown away
In a night, or in a day,
In a vision, or in none,
Is it therefore the less gone?
All that we see or seem
Is but a dream within a dream.

I stand amid the roar
Of a surf-tormented shore,
And I hold within my hand
Grains of the golden sand--
How few! Yet how they creep
Through my fingers to the deep,
While I weep--while I weep!
O God! Can I not grasp
Them with a tighter clasp?
O God! Can I not save
One from the pitiless wave?
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?

Alex Wieseltier - Uredte tanker
Alle rettigheder forbeholdes 2019
Drevet af Webnode Cookies
Lav din egen hjemmeside gratis! Dette websted blev lavet med Webnode. Opret dit eget gratis i dag! Kom i gang